title
کد خبر: 250368
00
 آبمیوه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از پیری زودرس |ترجمه اختصاصی

وقتی سیستم ایمنی بدن ما بالا باشد،قادر است که عوامل بیماری‌زا را از طریق لنفوسیت‌ها و آنتی بادی‌ها شناسایی کرده و آن‌ها را از بین ببرد.این سیستم از پیری زودرس و عواقبی که ممکن است برای انسان داشته باشد،جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز اما باید توجه داشت که عوامل زیادی مانند ایدز،سرطان،کمبود مواد مغذی و بیماری‌های التهابی روده می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند.بنابراین در این‌جا چند آبمیوه را برای تقویت سیستم ایمنی به شما معرفی می‌کنیم.

 

آب توت فرنگی،پرتقال و گواوا

 

براساس مطالعات منتشر شده،این سه میوه دارای مقدار زیادی ویتامین ث هستند و قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهند.برای تهیه این آبمیوه به نصف فنجان توت فرنگی،یک عدد گواوا و ۲ تا پرتقال نیاز دارید.اول همه میوه‌ها را بشویید و آب پرتقال را بگیرید.سپس گواوا و توت فرنگی را به همراه آب پرتقال درون مخلوط‌کن بریزید.هر روز قبل از صبحانه یک لیوان بنوشید.

 

مویز،اسفناج و آب پرتقال

 

مواد لازم برای این دستور ۲ مشت مویز،۶ عدد برگ اسفناج و دو پرتقال است.مویزها را بشویید و ساقه‌های آن را جدا کنید.پرتقال را پوست گرفته و تکه‌تکه کنید و به قطعات برش دهید.همه این میوه‌ها را با هم در مخلوط کن بریزید تا یکدست شود.روزانه یک لیوان قبل از صبحانه بنوشید.

 

آب زردآلو، پرتقال و انگور

 

برای این دستور به ۱ عدد انار،۴ عدد زردآلو،نصف لیمو،۱ پرتقال،نصف فنجان آناناس،یک فنجان انگور و نصف لیوان یخ خرد شده نیاز دارید.همه میوه ها را بشویید،دانه هایشان را جدا کرده و خرد کنید.همه میوه‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و بعد از این‌که مخلوط یکدست شد،یخ را اضافه کنید.

 

توت، لیمو و آب سیب

 

این دستور شامل یک مشت توت،یک عدد لیمو و ۳ عدد سیب است.همه میوه‌ها را بشویید.آب سیب‌ها را گرفته و بقیه میوه‌ها را خرد کنید.سپس همه را درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌قدر مخلوط کنید تا یکدست شود.می‌توانید در زمستان یا در فصول دیگر،میزان نوشیدنی‌تان را دو برابر کنید.به این ترتیب می توانید سیستم ایمنی بدن خود را در فصول سرد سال تقویت کنید.

 

آب مرکبات

 

مواد تشکیل دهنده این آبمیوه،۳عدد گواوا،۳عدد پرتقال،۳عدد نارنگی،۲عدد لیموترش،یک عدد لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل است.میوه‌ها را بشویید و آب پرتقال‌ها را بگیرید.سپس همه میوه‌ها را در مخلوط‌کن ریخته و عسل را به آن اضافه کنید.هر روز قبل از صبحانه یک لیوان بنوشید.

 

آب کدو و هویج

 

برای درست کردن این آبمیوه،به یک تکه کدو حلوایی و یک هویج بزرگ نیاز دارید.هر دو را بشویید و خرد کنید و جداگانه در دستگاه آبمیوه‌گیری بریزید تا آبشان گرفته شود.سپس با قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود.روزی یک لیوان از این آب میوه بنوشید.

 

آب انگور سبز و کشمش

 

مواد لازم برای این آبمیوه،۸ عدد انگور بزرگ و ۲ قاشق غذاخوری کشمش است.همه میوه‌ها را خوب بشویید و در مخلوط‌کن بریزید و یک لیوان آب اضافه کنید.به مدت چند دقیقه مخلوط کنید تا یک‌دست شود.هر روز به صورت ناشتا یک لیوان بنوشید.

 

آب سیر، زنجبیل و جعفری

 

برای درست کردن این آبمیوه به دو حبه سیر،یک تکه کوچک زنجبیل،یک مشت جعفری،یک سیب سبز و ۳ عدد هویج نیاز دارید.اول سیر،زنجبیل و جعفری را له کنید.بعد این سه ماده را به همراه سیب و پرتقال درون مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید تا یک‌دست شود.هر روز ۲۰ دقیقه پس از تهیه آن بنوشید.

 

آب پرتقال، گریپ فروت و توت فرنگی

 

شما برای درست کردن این آبمیوه به یک پرتقال، یک گریپ فروت،یک فنجان توت فرنگی (یا زغال اخته) و یک‌چهارم آناناس اسلایس شده نیاز دارید.همه میوه‌ها را بشویید،پوست بگیرید و بعد آن‌ها را تکه‌تکه کنید.در آبمیوه گیری یا مخلوط کن قرار دهید و صبر کنید تا یکدست شود.

 

آب بادام، آفتابگردان و انبه

 

مواد تشکیل دهنده این آبمیوه،۲ عدد انبه،۳ عدد کیوی،۲ عدد سیب،یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان و ۴ عدد بادام پوست کنده است.همه میوه ها را پوست بگیرید و برش دهید،سپس به همراه تخمه آفتابگردان درون مخلوط‌کن بریزید و بعد از این‌که مخلوط یکدست شد،به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید و بعد بنوشید.

 

تاریخ : ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

منبع : step to health 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز